Zelenina a její přínosy

CO OBSAHUJÍ JEDNOTLIVÉ DRUHY zeleniny A JAKÝ UŽITEK MAJÍ PRO NAŠE ZDRAVÍ ?


Zelenina má nízký obsah kalorií a tuků a obsahuje velké množství vitaminů a minerálních látek. Čerstvá zelenina je bohatým zdrojem vápníku, hořčíku, draslíku, železa, betakaroten, vitamínů B, vitamínu C, vitamínu A a vitamínu K. Stejně jako ovoce je i zelenina domovem velkého množství antioxidantů. Tyto, zdraví prospěšné fyto-chemické sloučeniny, pomáhají chránit lidské tělo před oxidačním stresem, rakovinou a  také pomáhají tělu posílením jeho imunity.


spenat_s

ŠPENÁT

Špenát je bohatým zdrojem železa, 100g špenátu obsahuje až 25% doporučené denní dávky železa, které je velmi důležité pro tvorbu červených krvinek. Čerstvé špenátové listy jsou bohatým zdrojem přírodních antioxidantů jako je vitamín A a C, Lutein, Zea-xanthin a Beta-karoten. Zea-xanthin je důležitým antioxidantem pro Vaše oči, je prokázáno, že snižuje riziko věkem podmíněné makulární degenerace (VPMD). Špenátové listy jsou také bohatým zdrojem vitamínu K, který je důležitý pro vaše kosti a obsahují množství minerálů, jako jsou draslík, mangan, hořčík, měď a zinek. Špenát je rovněž bohatý na Omega 3 mastné kyseliny.


avokado_s

AVOKÁDO

Avokádo podporuje redukci hmotnosti, ochranu před kardiovaskulárními chorobami, cukrovkou, léčení osteoartrózy a zlepšení vstřebávání živin. Snižuje také riziko rakoviny a poškození jater. Avokádo pomáhá udržet zdravé oči a chrání pokožku před příznaky stárnutí a škodlivými účinky UV záření. Pomáhá při udržování hladiny cukru v krvi a má antioxidační vlastnosti. Dokonce pomáhá zvýšit krevní oběh, zvýšit kognitivní schopnosti, a vybudovat silnější kosti! Podle vědecké studie, se semena avokáda používají pro léčbu diabetu, zánětlivých stavů, a hypertenze, stejně jako pro zlepšení hypercholesterolemie. Konzumace avokáda vede ke zlepšení kvality stravy a příjmu živin, včetně snížení rizika tzv. metabolického syndromu.


mrkev_s

MRKEV

Je mimořádným zdrojem karotenů a vitamínu A. Sloučeniny flavonoidů, obsažené v mrkvi snižují riziko rakoviny plic, kůže či ústní dutiny. Mrkev je bohatá na významný antioxidant falcarinol, u kterého byl prokázán pozitivní vliv v boji s rakovinou tím, že ničí prerakovinné buňky v nádorech. Mrkev je bohatá také na vitamín C, vitamíny skupiny B jako je kyselina listová, vitamín B6 (pyridoxin), thiamin, kyselinu pantotenovou, minerály jako měď, vápník, draslík, mangan a fosfor.


brokolice_s

BROKOLICE

Je bohatá na látky mající příznivý vliv na ochranu prostaty, tlustého střeva, močového měchýře a slinivky břišní.Brokolice je mimořádně bohatá na vitamín C, významný v boji proti chřipce a jiným virovým onemocněním.Obsahuje také významné množství vitamínu A, důležitého pro zdraví očí a jako ochrana proti věkem podmíněné makulární degeneraci (VPMD) a minerálních látek jako vápník, mangan, železo, hořčík, zinek, selen a fosfor.

 


okurky_s

OKURKA

Obsahuje velmi málo kalorií, je důležitým zdrojem draslíku, který je má dobrý vliv na krevní tlak s srdeční rytmus.Okurka je zdrojem antioxidantů jako vitamín C, Beta-karoten. Je bohatá na vodu a podporuje redukci hmotnosti či vysokého krevního tlaku. Obsahuje také velké množství vitamínu K, o kterém víme, že má příznivý vliv na stavbu našich kostí a je přínosem v boji s Alzheimerovou chorobou tím, že omezuje poškození neuronů v mozku.


repa_cervena_s

ČERVENÁ ŘEPA

je významná pro léčbu anémie, poruch trávení, zácpy, poruch ledvin, poruch žlučníku, rakoviny a onemocnění srdce. Také pomáhá předcházet makulární degeneraci oka, zlepšují krevní oběh, pomáhá v péči o pleť. Snižuje riziko šedého zákalu a má dobrý vliv na problémy s dýcháním. Tyto zdravotní přínosy červené řepy lze připsat jejímu bohatému množství živin, vitamínů a minerálů. Červená řepa je od dávných dob považován za afrodiziakum.To vyplývá ze skutečnosti, že řepa obsahuje významné množství minerálu boru, který působí zvýšení produkce pohlavních hormonů. To může vést ke zvýšení Vašeho libida, zvýšení plodnosti, zlepšení mobility spermií a snížení frigidity.


rapikaty_celer_s

ŘAPÍKATÝ CELER

Existuje nepřeberné množství zdravotních výhod celeru, kterých si mnozí lidé nejsou vědomi, včetně skutečnosti, že celer je bohatý na vitamín C, snižuje hladinu cholesterolu, zabraňuje rakovině, mírní bolesti způsobené artritidou, pomáhá při snižování nadváhy, detoxikuje tělo, snižuje vysoký krevní tlak, a podporuje celkové zdraví mnoha způsoby. Přítomnost kumarinů může zmírňovat průběh migrény.

 


chrest_s

CHŘEST

K hlavním přínosům chřestu pro zdraví patří pozitivní vliv na plodnost, úleva při premenstruačním syndromu, prevence rakoviny, cukrovky, zmírnění následků kocoviny, prevence šedého zákalu, revmatismu, tuberkulózy, depresí, snižuje riziko neurodegenerativních onemocnění a křečíSnižuje také infekce močových cest a hladinu cholesterolu v krvi. Zlepšuje kvalitu trávení, je vhodný v průběhu těhotenství, pomáhá při snižování hladiny homocysteinu v těle a udržuje kardiovaskulární zdraví.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.